دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري استانداري:

تسهيلات ۳۴مورد طرح اشتغال روستايي چهارمحال و بختياري تعيين تکليف شد

کد خبر: 155155 تاریخ انتشار: 1399/10/27
نمایش: 2421
اخبار
۳۴ مورد از تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري روز شنبه در کميته نظارت بر تسهيلات اين استان بررسي و تعيين تکليف شد.
مديرکل دفتر جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري استانداري چهارمحال و بختياري در اين نشست گفت: به دليل وجود برخي نواقص در سامانه کارا و مرتبط نبودن اين سامانه با سامانه مرکزي دولت، تعدادي از کارمندان ساکن در روستاها موفق به ثبت تقاضا براي دريافت تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري شده بودند که بنا بر ابلاغ شيوه‌نامه معاونت توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، کارمندان گيرنده تسهيلات تا ۱۰ آذر فرصت داشتند براي رفع انحراف ايجاد شده اقدام کنند.

علي محمدي اعلام قطعي بازنشستگي يا خروج از دستگاه‌هاي اجرايي، واگذاري تسهيلات به نزديکان و يا بازپرداخت تسهيلات در يک نوبت را از روش‌هاي رفع انحراف تسهيلات در اين بخش برشمرد و افزود: بنا بر مصوبه کميته استاني نظارت بر انحراف تسهيلات، آخرين مهلت براي ۳۴ نفر از کارمندان استفاده‌کننده از تسهيلات در چهارمحال و بختياري، ۲۹ دي اعلام شده است.

وي اظهار داشت: با پايان يافتن مهلت تعيين‌شده، بانک‌هاي عامل موظف به بازپس‌گيري تسهيلات اشتغال خواهند بود و در صورت تخلف، موارد به مراجع قضايي معرفي مي‌شوند.

محمدي در ادامه بر لزوم فعاليت کميته‌هاي نظارت بر تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در شهرستان‌ها تأکيد و تصريح کرد: اين کميته‌ها بايد با هماهنگي فرمانداران براي بازديد از طرح‌هاي اشتغال‌زا، بازرسي و راستي آزمايي انحراف تسهيلات اقدام کنند.

گفتني است، اجراي طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري از طرح‌هاي مهم دولت تدبير و اميد براي رونق اشتغال‌زايي در کشور به شمار مي‌رود و بنا به گفته مسولان استاني تا پايان آذر امسال از مجموع ۴۳۱ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان اعتبار اشتغال پايدار روستايي و عشايري چهارمحال و بختياري بيش از ۷۰ درصد آن جذب‌شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/06/22